Op de wonderlijkste plaatsen

Ik wil jullie vertellen over wat gebeurde toen ik het pad van creatief dagboekschrijven volgde. Ik ben op de wonderlijkste plaatsen geweest!

Het startte allemaal op een weekend Luisteren naar je pen bij Christine De Vries in Egmond-Binnen! Vervolgens deed ik de opleiding Gecertificeerd trainer bij haar, volgde nog meer cursussen en weekends en kwam zo in Alkmaar en Heiloo. Ik bezocht het Schrijfcafé van Tanja Harpe in Middelburg. Ondertussen gaf ik zelf workshops in Dilbeek, Roeselare en Sint-Niklaas. Startte een schrijfcafé in Den Ijzerwinkel in Asse en ging ermee verder in het kinderboekenwinkeltje Boek&Koek, Erembodegem. Ik ontdekte de Priorij Schoten en gaf er verschillende schrijfweekends. In mijn zoektocht naar Stilteplekken om te schrijven vond ik de Hanswijkbasiliek te Mechelen en Kopje Troost in Brugge, beide met labyrint.

20160423_194501

Maar nog meer dan al die plaatsen, kwam ik op innerlijke landschappen uit die ik voor het eerst betrad! Ik onderzocht mijn eigen onontgonnen gebieden en kreeg een beter zicht op wie ik was. Ik vond mijn waardevolle kwaliteiten en mijn donkere kantjes. Ik wist nog niet dat ik druk bezig was een voedingsbodem te creëren. Creatief dagboekschrijven maakt immers wat los. Met name de bodem (om dan toch in dezelfde metafoor te blijven 😉 ) en in die voedzame bodem kunnen weer nieuwe dingen groeien,…

Een stukje van dat alles wil ik met jullie delen. Zoals beloofd in een vorige blogpost ontwikkelde ik een online-cursus creatief dagboekschrijven op basis van het boek van Dr. Seuss Op de wonderlijkste plaatsen. Fans van de Dr. Seuss kinderboeken weten al dat elke verhaal een schat aan wijsheid bevat. Op internet vind je een zee aan websites  en blogs die mooie quotes van hem verzamelen. (zoals deze hier)

Maar beeld je nu eens in dat je de kracht van creatief dagboekschrijven én de kracht van Dr. Seuss’ wijsheid kan koppelen? Zou dat niet ongelofelijk wonderlijk zijn?

Daarom deze online cursus die ik jullie, oude en nieuwe bloglezers, wil aanbieden. Het enige dat jullie moeten doen is het boek kopen uiteraard ( en ik zeg er even bij dat ik geen aandelen noch commissie heb op dat boek, hoor!! Misschien kan je het ook in de bieb vinden?). Vervolgens schrijf je je in op de mailinglijst die ik speciaal hiervoor maakte. De link daarnaartoe is hier. Je kan de hele maand mei inschrijven. De start van de cursus is op 1 juni. Tien weken lang krijg je een wekelijks mailtje met schrijfopdrachten gebaseerd op het boek.

Ik ben nog aan het onderzoeken hoe ik na afloop van deze online cursus een schrijf-workshop kan organiseren om onze schrijf-oogst met elkaar te delen. Maar dat zal afhangen van het aantal gegadigden.

Dus eventjes alles op een rij:

  • Op de wonderlijkste plaatsen
  • online creatief dagboekschrijfcursus
  • boek Op de wonderlijkste plaatsen Dr. Seuss (ISBN 90 257 3863 X)
  • inschrijven tot 31 mei via Deze link.
  • start 1 juni
  • 10 weken

Wat kan je verwachten:

  • Schrijfopdrachten… (vooral)
  • Doe-opdrachten…
  • Creatieve opdrachten…
  • Lees-opdrachten…
  • … kortom veel opdrachten, die stuk voor stuk je blik verruimen

Wanneer jij je inschrijft, dan verbind jij je ook om de mailings en oefeningen van de cursus niet zomaar te verspreiden naar andere mensen. Vraag ze gewoon even om ook in te schrijven! Dank!

enne… if you’re waiting for a sign, this is it!!!… schrijf je in! 😉

1001004002089245

7 gedachten over “Op de wonderlijkste plaatsen

  1. Hoi Vanessa, via de link van Anky kwam ik op jouw website terecht en zijn we nu ook fb- vriendinnetjes 😊 Byzonder waar je allemaal mee bezig bent en ook byzonder hoe je daarover schrijft. Ga me opgeven voor de online kursus die 1 juni start en fiets zo even naar de kinderboekenwinkel hier in Haarlem voor het boek. Ben heel benieuwd en heb er zin in!
    Lieve groetjes, Irene

  2. Wat leuk! Ik doe graag mee. 🙂 Klopt het dat de Engelse versie “Oh, the places you’ll go!” is? Dan schaf ik dat boek nl aan. Dank!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.