Wat brengt een Jaarcirkel legging?

Vorig jaar nam ik mijn Wandering Star Tarot erbij en legde voor mezelf een Jaarcirkel voor 2022. Ik voelde me nieuwsgierig naar wat er zou komen in de toekomst en bedacht dat ik er via de kaarten een glimp van zou kunnen opvangen.

Ik nam de tijd om per maandkaart even te reflecteren over de energie en betekenis die er voor die maand voor mij weggelegd was. Ook de jaarkaart die ik trok kreeg extra aandacht. Drie van zwaarden was niet bepaald een opbeurende kaart, maar als ik er achteraf op terugkijk was het inderdaad de grondtoon van mijn jaar. Als een soort onderstroom was het ‘heartbreaking’ aspect steeds aanwezig. Maar je weet wat ze zeggen: There’s a crack in everything, that’s how the light gets in’.

Nu is de laatste maand van het jaar aangebroken en nodigt de Kluizenaar me uit om naar binnen te treden. De mooie kaart toont een vrouwe in kapmantel die een lichtje vasthoudt. December is het moment om eens licht te gaan gooien op alle donkere en duistere zaken binnenin mezelf. Daarom neem ik tijd om te mediteren, schrijven en reflecteren.

Make space for ritual and quiet, prepare to go on a Journey inside yourself. Healing, Solitude, Inner Work.

The wandering star tarot

Een Jaarcirkel Legging is een wonderlijke manier om het jaar in te stappen. Om telkens weer dat kleine ritueel te houden om de maand af te sluiten door te reflecteren op de maandkaart en weer even vooruit te kijken naar wat er komt. Dat gaf een mooie basis om stil te staan bij energieën die in mijn leven spelen. Het was een mooie oogst.

Daarom bied ik deze jaarcirkel legging aan. Dit kan in een individueel consult (35€/u) of je kan deelnemen aan de groepsessie via zoom op 21 december. De groepsessie is voor mensen die zelf een tarot of orakelspel hebben waarmee ze willen werken. Er zullen die dag twee sessies doorgaan, één van 10-12u, één van 19u30-21u30. Per sessie kunnen maar maximaal 6 personen deelnemen zodat er voldoende tijd is voor elke legging en mogelijkheid inzichten te delen met elkaar. Het zal doorgaan vanaf 3 inschrijvingen. Kostprijs voor deelname is 25 euro. Elke deelnemer ontvangt de werkbladen in pdf vorm die structuur geeft bij het reflecteren op je kaarten. Schrijf je hieronder in!

4 gedachten over “Wat brengt een Jaarcirkel legging?

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.