Vogelberichtjes

Pimpelmees. Ik had nog wel wat langer naar je willen kijken. En ik had nog wel wat langer naar je willen luisteren.

Vandaag op mijn wandeling vond ik ook Pimpelmees.
Het was een klein, fijn vogeltje, dat zich geposteerd had tussen de bruine takken van een knotwilg. Ik hoorde hem eerst, alvorens ik hem zag. Zijn mooie wijsje deed me stilstaan om te kijken. En daar was ie dan. Ik zag zijn bekje opengaan en zelfs zijn keeltje trillen toen hij floot en zong. Heerlijk vond ik het, mijn hart werd helemaal licht, zo licht als een veertje.
En ik had er wel wat langer willen staan… maar plots was ik bang dat mensen het raar zouden vinden dat ik daar naar takken zat te turen…
Nu ja, Pimpelmees momentje, hoe lang het ook duurde, nemen ze me nooit meer af… 💙💛

Foto van Pixabay, met mijn gsm kon ik onmogelijk een mooie foto nemen.
#pimpelmees #vogelspotten #eensecondeduurteeneeuwigheid #wanderlust

Afbeelding van Eveline de Bruin via Pixabay

Een maandagochtend die als een zondag voelt. Merel in de tuin.

Het regent buiten. Merel scharrelt. Er worden kleine prulletjes verzamelt.

Net zoals ik niet snap hoe mensen met stokjes kunnen eten, snap ik ook niet hoe Merel telkens nieuwe prulletjes in de bek kan nemen zonder dat de oude er uit vallen.

Maar het is Merel met een Missie: nesten bouwen.
Dat doet me denken aan het Oud-Nederlandse zinnetje dat het eerste schriftelijk bewijs van onze taal gaf…

Maar Merel met Missie toont mij op guitige wijze iets van het mysterie van het leven. De drang om te nesten. Ook wij ervaren die drang. Want we hebben allemaal een veilig nest nodig alvorens we de wijde wereld in te vliegen.

Foto: pixabay, want mijn fotografeerkunsten zijn niet van die aard dat ik de huppel-, scharrel- en vlieg-kunsten van Merel kan vastleggen.

Hoe ervaren jullie iets van het mysterie van het leven?

Fijne Paasmaandag!

#mysterievanhetleven #merel #blackbird #vakantieaanzee #ochtendmijmeringen #veilignest #nestdrang

15 gedachten over “Vogelberichtjes

  1. Die uiltjes: prachtig. Ik verzamel keramieken uiltjes en heb ondertussen al een grote verzameling. (Om en bij de 750 stuks.)
    Proficiat met je nieuwe job!
    Enne… intens genieten van de natuur: er is gewoon niks mooiers.

  2. Zo’n mooi berichtje en zo waar. Heerlijk om vogeltjes of eekhoorntjes of zelfs kevers te bekijken, en dan komen er mensen voorbij en “ben je weer niet normaal” dus je wandelt verder. Maar die momentjes nemen “ze” niet af 😉

    Zoek je deeltijdse werknemers? Klinkt als een droomjob…!!!

    1. écht? Wat zoek jij in een job? Groetjes
      En als je gezegend bent met gevoeligheid voor de natuur, dan besef je dat de natuur ook je gevoeligheid voedt…😊

  3. Hoe jij aandachtig de vogels opgemerkt heb en vastgelegd op een foto vind ik subliem. De keramieken uilen staan er zelfzeker bij. Geef jij nog eens ooit een schrijf workshop te Schoten?

      1. Dankjewel voor je reactie, wie weet wat nieuwe ideeën op een ander moment.☺️

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.