Ik vraag me af…

doll-1106023Wie heeft er baat bij dat ik me lelijk voel?

Wie heeft er baat bij dat ik me alleen voel?

Wie heeft er baat bij dat ik denk dat er slechte mensen bestaan?

Wie heeft er baat bij dat ik me angstig voel?

Wie heeft er baat bij dat ik niet durf spreken, dat ik mijn waarheid niet durf zeggen?

Wie heeft er baat bij dat ik verlang naar allerlei spullen om mijn leven op te vullen?

Wie heeft er baat bij dat ik aan mezelf twijfel?

_____

Wie heeft er baat bij dat ik me mooi voel?

Wie heeft er baat bij dat ik me verbonden voel?

Wie heeft er baat bij dat ik geloof in de goedheid van mensen?

Wie heeft er baat bij een gevoel van liefde en vertrouwen?

Wie heeft er baat bij het spreken van mijn waarheid, met lef!?

Wie heeft er baat bij minder spullen?

Wie heeft er baat bij een ongebreideld zelfvertrouwen in mezelf?

_____

Ik weet mijn antwoord, mijn waarheid al. En jij?

_____

Authentiek zijn is voor mij mijn waarheid leven… Ik ben onderweg, neem stappen… ben erg nieuwsgierig naar waar het me brengt.

Liefs,

Vanessa

11 thoughts on “Ik vraag me af…

  1. Hewel, Vanessa, je doet me schrikken. Toch het eerste deel van je gedicht.
    Je eigen waarheid is inderdaad heel belangrijk, maar bekijk het door de juiste bril. Niemand is perfect, iedereen heeft zijn mooie kanten.

    1. Oei, toch geen hartaanval gekregen ofzo, van ’t schrikken? Anders wil ik gerust de volgende blogposts eerst aan jou voorleggen, om te zien of je er niet al teveel van gaat schrikken? hihi! 😉 Ik moet ook denken aan de gezondheid van mijn bloglezers! zeker de Pannekoeken!! 🙂

  2. Lieve Vanessa, Mooi, mooi!! Ik lees je berichten met aandacht en ontroering. Allemaal onderweg in Licht en schaduw. Ik wens je van harte een mooie zomer. Lieve groet, Tanja

    Verstuurd vanaf mijn iPad

    >

  3. Onzekerheid is iets wat je kan nekken en hoe makkelijk gezegd oook het levert je niets op. Verzamel mensen om je heen die je waarderen zoals je bent. Naar wat je schrijft geloof ik daje een prachtmens bent.

    1. Wat een lieve reactie! Dankjewel! ❤ ❤ ❤
      Het gaat niet altijd over mensen rondom mij, maar bijvoorbeeld ook reclame en producenten van producten die we eigenlijk niet nodig hebben. Als iedereen gelooft dat hij/zij mooi is zoals hij is, zouden er vele fabrieken met creme'tjes en schminkjes de deuren moeten sluiten… 😉

      1. Jup troep die je niet nodig hebt. Ik kan slecht tegen bijna alles en heb een dingetje tegen luchtjes en ik leef ook nog. Beetje zon, beetje meer fruit en veel water dat is het.

Geef een reactie

