Geef me één zin

Potlood

Geef me één zin,

één gruwelijk prachtige zin

één zin

die terug zin geeft aan mijn leven

die de vlam aansteekt

die me wakker roept

die me opstookt

 

Eén God-ver-dom-se zin

die huilt en schreeuwt

en mijn ogen uitkrabt

als ik hem lees.

 

Geef me één zin die ik niet durf lezen.

 

Eén zin die poeslief poedert,

zachtjes krullend om mijn neus

die mij verleidt

die mij overtuigt.

 

Ik ben jouw lieverd, zegt de zin

en dan met één woord

mijn hart grijpt en knijpt

en knijpt en knijpt

totdat het weer klopt.

 

Reeds lang ben ik dood

ik doe alsof het niet waar is,

ik hol maar door…

met woorden verzin ik alles

ook de liefde…

12 thoughts on “Geef me één zin

Geef een reactie

