Woord voor het jaar 2017: Helder zien!

fog-1209205_1920Het is vandaag een gepaste dag om mijn woord van het jaar voor te stellen. De beloften in het veldrijden zagen deze ochtend te Oostende geen twee meter ver en moesten op goed gevoel/geluk* hun toertjes door het mulle zand fietsen. Zelf zag ik deze avond ook maar net genoeg om mijn jongste zoon van de Chiro te halen. Dat ik niet het verkeerde jongetje mee naar huis nam, was puur geluk/intuïtie*.

Het is nu mijn derde keer dat ik een jaarwoord kies. Nu ja, kiezen, meestal komt het aanwaaien als een soort ingeving. Inspiratie van mijn muzen! In 2015 was het loslaten, in 2016 kwam het woord creatie naar me toe en voor 2017 is het Helder zien!

Ik kan wel genieten van een mistige dag of twee/drie*, … maar als het over mijn leven gaat verlang ik naar Helder zien! Ik bedoel heus niet dat ik helderziende wil worden, al is dat misschien goed meegenomen voor als ik de lotto wil winnen/een gypsie waarzegster wil worden*. Maar het teveel aan drukte, aan spullen en aan activiteiten maken mijn leven nodeloos chaotisch en rommelig. Tijd dus om er iets aan te doen. Waar ik vooral naar verlang is:

  • Helder zien waar er kansen zijn voor mij
  • Helder zien hoe ik beter kan communiceren
  • Helder zien wat mijn levenspad is
  • Helder zien wat ik nodig heb als ik uit balans ben
  • Helder zien wat mijn speciale talenten zijn
  • Helder zien welke spullen ik allemaal kan loslaten

Dit jaar ga ik het thema op verschillende gebieden in mijn leven kunnen toepassen, wat de bedoeling is van het jaarwoord (toch zoals ik het voor ogen heb). Ik schrijf alvast momenten in mijn agenda die ik zal gebruiken om mijn leven in ogenschouw te nemen: schrijven, mediteren, wandelen in de natuur, stilte opzoeken, …  Als een adelaar, hoog in de lucht, wil ik mijn leven dan bekijken en zien of alles nog loopt zoals het hoort. Hopelijk zit het weer dan wat mee in 2017! 😉

Liefs,

Vanessa

 

*schrappen wat niet past.

eagle-1029908_1920

11 thoughts on “Woord voor het jaar 2017: Helder zien!

  1. Weer heel inspirerend Vanessa, dank u! Ja als ik erover nadenk, wat misschien niet zo goed is, dan is mijn jaar woord wel degelijk ‘balance’. Balance als in een evenwichtig zicht krijgen op alles, op de wereld, het mensdom, mezelf en al mijn activiteiten enz… zoals jij, een goed overzicht krijgen op alles wat ik wil of niet wil, en dan ergens een middenweg vinden in mijn leven. Geniet van 2017.

  2. Lieve Vanessa, voor dit jaar wenste ik mijzelf meer rust en traagte. Wat ik hier lees over helder zien, lijkt me ongeveer hetzelfde streven. In traagheid en rust gaan we de dingen vaak meer helder zien. Ik wens het je van harte Vanessa!

Geef een reactie

