Beginnersgeest Zegen

20160811_102020

Moge ik eeuwig beginner zijn,

de wereld zien met nieuwe ogen,

elke dag opnieuw

verwondering de ruimte geven.

 

Ik wil zijn zoals de zon

die elke ochtend een teder stralen

over de ontwakende wereld strooit.

Laat me met diezelfde zachtheid

de wereld tegemoet treden.

Moge ik elke dag opnieuw geboren worden

in het licht.

 

Moge ik naïef en onbevangen

de ander ontmoeten in zijn anders-zijn,

de moed hebben

mijn vooroordelen af te leggen,

herkennen hoe wij beiden mens zijn

en erkennen hoe elk van ons

het licht in zich draagt.

 

Moge ik zonder oordeel

naar mezelf kijken,

mijn volle geest leegmaken

en ontvangen wat zich aandient.

Moge ik mijn verdriet, woede en angst

evenveel milde aandacht geven

als mijn vreugde krijgt.

 

Moge ik elk moment opnieuw

mijn pad ontwaren

doorheen de toppen en dalen van het leven

en moge ik

de loutering van ‘zijn’ ervaren.

 

Moge ik het licht van het universum ontwaren

en het donker tegemoet treden

met veerkracht

en al doende

de stroom van liefde herkennen

als bron van al wat is.

 

Vanessa Matthyssen

1 januari 2017

 

 

24 thoughts on “Beginnersgeest Zegen

  1. Vanessa wat is me dat mooi om lezen op 1 januari 2017! Dank je wel.
    Ik wens jou een jaar toe vol gewone dagen die kleine geluksmomentjes herbergen en dus hier en daar
    een glinstering aanbrengen. Warme groet, chantal

  2. Lieve Vanessa, dank je wel voor deze prachtige beginnerszegen! Daar kan ik wel een jaartje mee vooruit 😍 wens jou en je dierbaren een heel gelukkig en gezond 2017, liefs Irene

    1. Gisteren ben ik het SchrijfNest gestart met deze prachtige tekst Vanessa. Toen ik de auteur vermeldde en Zinderen toelichtte, bleek dat één van de aanwezigen – een vrouw die ik al jaren ken – ook jou kent. Wat een leuke verrassing!

      1. Jij vindt dit lief … maar wist je dat ik dit als één van de mooiste nieuwjaarsbrieven/wensen heb ervaren voor 2017? Oog hebben voor wat mooi is én delen wat mooi is … daar wordt de wereld toch mooier bij. Daarenboven … het zette de toon voor zalige ervaringen in het SchrijfNest gisteren. Het beluisteren van be-leefde woorden heeft hen duidelijk geïnspireerd! Op mijn beurt vind ik het … lief dat jij die met ons hebt gedeeld!

  3. Hoe mooi om je woorden te lezen vandaag, en we hebben weer een gans nieuw jaar gekregen om van al de kleine dingen in het leven te genieten en er het beste van te maken, voor onszelf en voor anderen. Geniet van al de zegeningen die 2017 je brengt.

  4. Dank je wel, Vanessa voor dit mooie gebed. Dat we elkaar mogen blijven herinneren aan de liefde die eraan ten grondslag ligt; de liefde voor het leven, liefde voor ons mens-zijn hier en nu op aarde. xx liefs, Monique

  5. Met veel bewondering je gloednieuwe woorden gelezen en ontvangen..voor een klaar Jaar 2017..Hartelijk dank voor deze bijzondere wens-gebed! Monik

Geef een reactie

