Een magische adventskalender

1 december 2016

Op de blog van Marinet Haitsma wenste ik mezelf een adventskalender toe, eentje waar ik achter elk geopend deurtje een fijne ontmoeting vind.
En zowaar, vandaag, op de eerste dag van december ontmoet ik, op een voorstelling in CC Asse, Veerle Goossens, een vriendin uit een ver verleden…. Wat fijn haar terug te ontmoeten, te zien hoe goed ze er uit ziet, gezellig te babbelen met elkaar. Ach ja, misschien ikke vooral babbelen en zij luisteren, want soms kan ik nogal babbelen en dan staat mijn mondje niet stil… misschien toch een voornemen om volgende keer wat beter te luisteren….
Maar nu ben ik wel benieuwd, welke ontmoeting mijn adventskalender voor mij morgen in petto heeft….. ????

2 december 2016

Vandaag werd ik weer verrast door mijn adventskalender! Ik schreef op de weblog van Marinet dat ik wel graag een kalendertje zou hebben, waarbij ik elke dag een deurtje kon openen en ik dan een fijne ontmoeting met iemand zou hebben. En blijkbaar werkt dat wel: je vraag het universum in sturen en gelijk krijgen waar je om vroeg (ze zeggen niet voor niets: let op met wat je wenst!)
Gisterenavond moest ik mijn zoon naar het evolutiegesprek met zijn voetbaltrainers brengen. Het zou maar een kwartiertje duren, dus ik bleef dan maar wachten. De kantine was druk en luid, helemaal niet mijn favorite place-to-be. Maar toen raakte ik in gesprek met een papa van een ploegmaatje. Een aangename man die blijkbaar nog samen training gaf met mijn man enkele jaren geleden. Zo kwam ik nog eens iets te weten! Bij het afscheid nemen wisselden we nog even de voornamen uit. Hij heette Ismaël, dat vind ik een prachtige naam!
Welke ontmoeting staat er mij morgen te wachten?

3 december 2016

De adventskalender sloeg weer toe. Ditmaal tijdens de schaatsles, waar er opeens een andere lerares blijkt te zijn. Ik had haar ooit al eens privéles zien geven op de ijsbaan. Ze lijkt blij verrast te zijn dat ik haar herkende. We raken aan de praat en wisselen gegevens uit. Dochterlief wil graag snel en veel bijleren, want om wilde extreme ice-skating kunstjes te doen, moet je ook de basis heel goed onder de knie hebben. (een tip is alvast, als je gaat schaatsen, altijd je benen geplooid houden)

4 december 2016

Dag vier van mijn adventskalender waarbij ik mezelf toewenste achter elk (virtueel) deurtje een fijne ontmoeting te hebben.
Vandaag was het, zo zou je het kunnen noemen, een her-ontmoeting. Ik had mijn overbuurvrouw immers al vaak ontmoet, van ver, zwaaiend, van dichtbij, hoe gaat het ermee? goed en met jou?, op de koffie, tijdens een etentje, in de ‘vlugte’ of meer uitgebreid.
14390933_10210691933160407_7935192456211538686_nMaar deze ontmoeting was van een heel andere orde omdat ik het voorrecht had te kunnen luisteren naar haar passie. Naast haar dagtaak op het werk studeert zij Afrikaanse talen en literatuur, zij doet onderzoek naar de zwarte kniekrijgers uit Gambia en heeft wilde plannen met alles wat ze reeds leerde en nog zal leren! En ik hing aan haar lippen!
Siegrid Vereertbrugghen, bedankt voor de koffie en de taart, maar nog meer bedankt om jouw passie en kennis met mij te delen! (plus ik steel even jouw prentje!)

5 december 2016

Vandaag was ik voor een korte boodschap in Gent. Terwijl ik terug naar mijn auto wandelde, sprong ik even binnen in een klein speelgoedwinkeltje tegen. Er was net een mama met kindje aan het afrekenen. Vlak erachter stond een oudere dame in nette, sobere kledij. Ik wandelde de winkel door, achteraan stond een hevige blazer de winkel warm te blazen. Dat voelde je vooraan amper. Terug vooraan vroeg de oudere dame me wat ik precies zocht. Ik had het niet door dat zij ook bij de winkel hoorde. Ik dacht dat ze een oma was die iets zocht voor haar kleinkind. Toen pas viel me op dat achter de kassa een lieve oude heer stond, in een net pak. Misschien had ik dat niet verwacht in een speelgoedwinkel, maar de naam op de voorgevel had me alvast een hint moeten geven: Verantwoord speelgoed. Je kon zien dat dit koppel van verantwoord speelgoed, met merken zoals Haba, Steiff, enz… hun levenswerk hebben gemaakt. Op mijn vraag of ze ook kleurpotloden hadden, werd genereus verwezen naar kwaliteitszaken in de buurt. Het gesprek aan de kassa was even gezellig als geestig en mijn aankoop werd met veel zorg met sint en pietpapier omwikkeld. Met een brede glimlach als gevolg van deze wonderlijke ontmoeting, wandelde ik terug naar mijn auto. #adventskalender #magischeontmoetingen

Facebook-log van 1 tem 5 december

8 thoughts on “Een magische adventskalender

      1. 😉 Is dat ook werkelijk zo of is het zo dat het je niet eerder zo opviel als dat het dat nu wel doet omdat je er nu op gefocust bent?

Geef een reactie

