Juni maan collage

Even zag het er naar uit dat het mij vandaag niet ging lukken een volle maan collage te maken. Maar dan kwam er onverwacht een uurtje vrij na mijn werk. Ik hoefde me om niets te bekommeren op dat moment en kon ongestoord mediteren en collageplakken. Mediteren omdat ik eerst eventjes de drukke dag achter mij wou laten alvorens aan mijn collage te beginnen. Collageplakken omdat… nou ja, dat kon je al hier en hier en hier en hier én hier lezen!!!

20160622_070624

Het cijfer 76 op de prent met de vrouw heb ik niet toevallig laten staan, het is nl. mijn geboortejaar: 1976! Juni is ook mijn geboortemaand. Veertig wordt het eind juni! Veertig jaar loop ik al rond op deze aardbol! Dat is erg hard/een beetje/helemaal niet* schrikken.

Er is dit jaar een enorme transformatie aan de gang. Ik merk het aan mezelf, aan mijn schrijven, aan mijn collages. Het doet me deugd, het geeft me kracht, ik voel me lichter worden… een fijn gevoel. Deze maand, die tot nu toe al heel erg druk was, heeft me als thema Thuiskomen gebracht. Thuiskomen in mijn essentie. Vandaar ook de citaat die ik ergens in een tijdschrift vond:

Hoeveel voetstappen heb ik al achtergelaten in deze bergen? Mijn hart gaat sneller kloppen, ik kom thuis.

Ik wens iedereen deze zomer alvast een behouden thuiskomst toe!

Lieve groeten,

Vanessa

 

*schrappen wat niet past

 

6 thoughts on “Juni maan collage

  1. Leuk om thuis te komen in je essentie! Het voelde zo prettig aan als aanwezige, als toeschouwer, als deelneemster deze voormiddag om onze schrijfcoach zo te zien en te ervaren. Ik wens je nog heel veel succes!

  2. Een goed gevoel overkwam mij ook toen ik je maan-collage met interesse bekeek. Dan jeuken mijn handen om er ook aan te beginnen omdat het zo goed is om jezelf uit te drukken en clarity te brengen.
    Je text gaf dan een nuchtere kijk op je collage.
    Mooi voorbeeld Vanessa, dank u.

    1. Collage’s is a magical thing! Beelden spreken op een directe manier. erover schrijven brengt dan weer die clarity omdat je alles verwoordt! Mijn tekst is ook maar een stukje dat ik hier bloot geef, er zijn nog zoveel interessante elementen die voor mij uit de collage gehaald kunnen worden!

Geef een reactie

