Mei maan collage

Ik ben kinderlijk blij met wat ik elke maand kan oogsten door het maken van een Volle Maan collage. Centraal op de collage van deze maand staat een kindje die twee mandjes draagt, gevuld met allerlei lekkers uit de moestuin. Vlak erboven de citaat: “Dit draag ik op mijn hart, dit neem ik met me mee.” Deze maand (tot aan de volgende volle maan) zal voor mij in het teken staan van Zuiveren. Wat wil ik loslaten en wat wil ik meedragen in mijn hart? Welke oogst mag ik binnenhalen? Wat dient me niet meer?

Tijd vrijmaken voor creativiteit, in welke vorm dan ook, schrijven, collages maken, schilderen, dansen, … (vul hier zelf in ūüėČ ) levert √©cht wel wat op. Je creatieve ziel voeden zorgt voor een rijke oogst: inzicht, zelfkennis, blootleggen van diepe verlangens,…

Ik beken¬†dat ik moeite had om afscheid te nemen van de april collage. Deze collage, waar de woorden “De kunst is het leven betekenis te geven” centraal stond hielp me om anders naar de dingen te kijken. Het was een drukke maand,¬†waarin enkele gebeurtenissen voor een emotionele roller-coaster zorgden. Maar hey, ik heb het overleefd, en voel me gesterkt door de manier waarop ik mezelf leer ondersteunen in stressvolle situaties.

Deze maand zal me weer iets nieuws brengen: De kracht van zuiveren! is de titel van mijn mei maan collage. Om op een andere manier de collage tegemoet te komen deze maand, probeer ik een getekende impressie te maken van de collage.

 

20160521_174945

 

De combinatie van verschillende beelden tot één geheel geeft een aparte dimensie aan de symbolische betekenis van die beelden. Het meisje gebruikt stapstenen om uit het water (symbool voor gevoelens) te geraken en terug vaste grond te voelen. De volle maan belicht haar weg. Ze ziet reeds hoe ze moet stappen om terug op het juiste pad te geraken.

Ondertussen heb ik mijn maatje gevonden en¬†heeft er al een eerste “maatjes-meet-up” plaatsgevonden, lopen de inschrijvingen voor de gratis cursus Op de wonderlijkste plaatsen vlotjes binnen, legde ik mijn examen af voor het eerste jaar Literaire creatie en kreeg ik een uitnodiging om mee te werken aan een dans-schrijf zomerweek. MMhhh, lijkt alsof opeens alles in beweging komt…. misschien wel een stroomversnelling?

6 thoughts on “Mei maan collage

    1. ik heb ooit eens geprobeerd niet te ademen. Ik sloeg helemaal rood en paars uit en het begon me te duizelen…. Ik ben dan maar gewoon terug beginnen ademen!

Geef een reactie

