April Maan Collage

20160423_194347

Haakvriendje kijkt minzaam toe en ziet dat het goed is! Op deze foto staan er drie dingen die ik zelf gemaakt heb. Wie kan raden wat dat is, krijgt een cadeautje van me. Eentje is alvast een weggevertje: de April Maan Collage.

De collage maakte ik op vrijdag 22 april in twee delen. Dat gaat zo: ’s Morgens doe ik aan “bladeren en scheuren”. Dat is rond 7u20, toevallig wanneer de maan op z’n rondst is. ’s Avonds ga ik dan “knippen en plakken”. Ik knip de afbeeldingen uit die het meest tot me spreken, die me blij maken, of vrolijk, of op een andere manier raken. Voor het plakken leg ik alles eerst eens uit. Ik schuif en schik beelden bij elkaar. Wanneer ik tevreden ben, dan plak ik deel per deel vast. Het gebeurt ook wel eens dat er nog een prentje verdwijnt, op een andere plek beter past of dat er opeens nog wat plaats over is voor nog een extraatje.

20160423_194400

Deze collage kwam naar mijn aanvoelen intuïtiever tot stand dan de vorige maanden, misschien ben ik op dreef aan het raken, ik weet het niet. Maar ik ben heel erg in mijn nopjes met het resultaat. De titel is De sleutels naar het antwoord!

Close-up     (die vingertjes: grappig, hé?)20160423_194438

Van een heel goede vriendin kreeg ik twee prachtige prentenboeken cadeau. Hoe kon ze het raden dat ik dol ben op prentenboeken 😉 en zeker met Vlinders of Vogels of Tuinen!

20160423_233520

Deze stal ik lekker uit op mijn bureautje. Een heel weekend lang gaf ik mijn kamertje een grondige opruimbeurt, met resultaat. Eindelijk zie ik terug helder, eindelijk weer ruimte, om te schrijven, tekenen, lezen, whatever…  Het voelt echt heel ruim aan. Ook de collage verhuis ik naar een plek dichterbij zodat ik er steeds zicht op heb. De collage nodigt me uit tot schrijven over die dingen die deze maand mijn aandacht vragen. Ik ben heel erg benieuwd waar me dat zal brengen!

Liefs,

Vanessa

11 thoughts on “April Maan Collage

  1. Lieve Vanessa, wat een prachtige collage “de kunst is, het leven betekenis geven”, dat doe jij heel zeker! Op een prachtige manier! Jou creativiteit toont jou een weg, er zit telkens zoveel symboliek in!
    Dat het jou veel energie mag geven! liefs Linda

    1. Dankjewel Linda! Elke dag opnieuw sta ik deze maand stil bij wat het leven me geeft aan betekenis…. het vraagt een andere manier van kijken, waarbij mijn pen en dagboek vaak een hulp is!

      1. Ik begreep uit “De collage nodigt me uit tot schrijven over die dingen die deze maand mijn aandacht vragen” dat wij nog meer blogberichten mogen verwachten, geïnspireerd door jouw prachtige collage. Bekijk mijn reactie maar als ‘wishfull thinking”. 😏

  2. Alhoewel deze de april collage is toch even een reactie erop. Schitterend hoor zo een creativiteit, een goede aansporing ook. Vandaag begon ik eindelijk weer om verder te werken aan een collage die ik verleden jaar begon, het ging over hoe ik mijn leven indeel, je krijgt dan een goed overzicht, heb er een uurtje aan gewerkt en ben blij met het resultaat. Nog niet af hoor! 🙂

Geef een reactie

