Ideeënmakelaar

TelefoonEncyclopedieAls ik mezelf een droomjob mag uitvinden, dan wordt het: Ideeënmakelaar. Als Ideeënmakelaar hou ik dan spreekuur voor iedereen met een grote portie daadkracht, maar een acuut gebrek aan inspiratie. Ik luister naar hun verhaal en geef aangepast advies. Ze vertrekken met een grote valies vol ideeën waarmee ze aan de slag kunnen gaan. Want aan ideeën heb ik geen gebrek. Er zijn dagen dat mijn brein overloopt. De kleinste input is dan voldoende om groots te denken:

  • Ik zie een leegstaand herenhuis met parktuin en in mijn verbeelding transformeert het in een voedende werkplek – stijl open office – voor freelancers en kunstenaars. In het bijhorende koetshuis vinden dan creatieve workshops en Commedia del Arte voorstellingen plaats!
  • Ik ontdek een schattig boerderijtje, ergens in de Vlaamse klei, en ik droom er een pluktuin met theehuisje bij (en zelfgebakken appeltaarten,…).
  • Ik maak kennis met een vakantiewoning stijl Landhuis en in mijn hoofd vindt er een vrouwenweekend in plaats. Iedereen die deelneemt biedt een workshop aan over hun passie en zo steken we het vrouwenvuur bij elkaar aan.
  • Ik lees een inspirerend boek en ervaar meteen de mogelijkheden om hier een creatieve workshop rond te brouwen.
  • Van een oude kinderencyclopedie, ik krijg het niet over mijn hart deze weg te smijten, wil ik een adventskalender of kerstdecoratie maken.
  • Een verlaten restaurant met grote tuin, verandert voor mijn ogen in een melkhuisje met een natuurlijke speeltuin met klimbomen, vlindertuinen, zwemvijvers, waar kinderen tijd krijgen om de natuur te ontdekken.
  • Een kunstwerk roept een gedicht bij me op, of een bespiegeling over het leven…

Maar ach, misschien heb ik gewoon een stevige trap onder mijn kont nodig, en moet ik er gewoon eentje zelf uitkiezen en er werk van maken? Zoals de “all-time-favorite motivational speech” van acteur Shia LaBeouf! Just do it!

 

(met dank aan Dries Martens die me dit filmpje  leerde kennen!)

(link naar vakantiehuis stijl Landhuis is van een deelneemster aan mijn cursus levensverhalen)

(afbeelding is uit de Kinderencyclopedie!)

4 thoughts on “Ideeënmakelaar

Geef een reactie

