Een storm als een warm bad

In mijn laatste Zinderen nieuwsbrief kondigde ik aan dat ik stopte met het organiseren van schrijfcursussen. Het werd een soort van afscheidsbrief, waarin ik enkele redenen aanhaalde. Het laatste dat ik verwacht had, was een storm aan reacties… En toch kwam dat mijn kant op. Nog steeds stromen mailtjes binnen, met hartverwarmende woorden, met bewondering, met goede raad en tips, met verhalen over gelijkaardige ervaringen, met dankbaarheid, met mooie wensen… Dan moet ik aan mezelf toegeven dat ik onderschat heb hoe mijn nieuwsbrief en aanbod al die tijd ontvangen werd. (Voor wie nieuwsgierig is, kan in dit archief snuisteren.)

Al die mails doen me deugd en voelen aan als een warm bad van genegenheid! Ik maak er werk van om iedereen een persoonlijk antwoord te sturen (voor wie dat nog niet kreeg: het komt er aan!) Mijn hart stroomt over van dankbaarheid!

Waar ik wel bezorgd om ben, is dat ik misschien niet genoeg gezegd heb dat ik begrip heb voor mensen die om één of andere reden moeten afmelden voor een cursus. Voor élke reden kan ik begrip opbrengen. Maar dat wil niet zeggen dat het me niet raakt. En ik ben zelf ook geen Heilige die altijd alles correct doe. Ik neem deze les op voor mezelf.  Mezelf au-serieux nemen is bewuster omgaan met de keuzes die ik maak en de wijze waarop ik hierin met mensen communiceer. Vanaf nu is het mijn intentie om ook niet zomaar aan en af te melden, en als ik iets kies daar ook ten volle voor te gaan!

Maar mezelf au-serieux nemen was ook de motor achter mijn beslissing om te stoppen. Wil ik dit nog? Wat heb ik nu nodig? Welke richting wil ik uit?  Er zijn vele antwoorden op deze vragen: Meer ruimte voor mezelf, zelf kunnen creëren, terug het plezier van schrijven erin brengen. Genieten van wat mijn zinzoekers -aanleg me brengt. De paden bewandelen waarheen mijn verlangen naar verstilling me loodst. De stilte ervaren en terug de fluisteringen van mijn hart beluisteren. En ik deel mijn avonturen en inzichten graag met jullie via deze weblog. Blijven jullie lezen?

Liefs,

Vanessa

4 thoughts on “Een storm als een warm bad

  1. Met hart en ziel blijf ik volgen wat jij met ons via dit kanaal (en mogelijks later nog andere) wilt delen Vannessa. Jij hebt een keuze gemaakt. Kiezen is verliezen zegt het spreekwoord. Kiezen is winnen zegt mijn innerlijke wijsneus. Een warme groet, Viviane

  2. De kogel is door de kerk. En beslissen voelt aan als een opluchting. Ik ben blij dat ik dan nog bij de laatste lichting van cursisten kan zijn! Veel succes met de nieuwe weg die je inslaat!

Geef een reactie

