Mijn favoriete Kahlil Gibran quotes

– Slechts één keer stond ik met mijn mond vol tanden. Dat was toen iemand vroeg: “Wie ben je?”

– Onze geest is een spons, ons hart een stroom. Vreemd dat de meesten van ons liever opzuigen dan vloeien.

– Laten we verstoppertje spelen. Als je je verstopt in mijn hart kan ik je gemakkelijk vinden, maar als je je achter jezelf verstopt, heeft het geen zin je te zoeken.

– Eens vertelde ik een beekje over de zee. Hij vond me maar een hoogdravende fantast. Eens vertelde ik de zee over een beekje. Zij vond me maar een neerbuigende kwaadspreker.water-840413_1280

– Ik ben een reiziger en een zeeman, elke dag ontdek ik een nieuwe landstreek in mijn ziel.

– Wie luistert naar de waarheid is niet minder dan wie haar uitspreekt.

– Geloof is een oase in het hart die de karavaan van het denken nooit bereikt.

– Een schildpad kan meer over de weg vertellen dan een haas.

Kahlil Gibran (1885 – 1951)

Geef een reactie

