Ondergedompeld in de wereld van Annejet!

Soms lees ik een boek …

en is het : oké, dat hebben we weer gehad. Maar soms raak je zo verstrikt in het verhaal, meegesleept, dat je hunkert naar meer. Een tijd geleden las ik (in één ruk!) de biografie van Annie MG Schmidt van de schrijfster Annejet van der Zijl! Het gaf een prachtig beeld van hoe de vrouw Annie nu eigenlijk wel was, zelfs een aantal ‘mythes’ werden doorprikt. Terwijl het helemaal geen afbreuk deed aan de persoon van Annie MG Schmidt, ze kreeg als het ware meer ‘lagen’ en werd op die manier meer menselijk!

Vandaar mijn hunker naar meer… , meer van Annejet, die met haar schrijfstijl de lezer zo meesleept in het verhaal. De plaatselijke bib verraste mij met het bezit van Sonny Boy. — Gelijk uitgeleend dus! — al zou ik het nooit op basis van het verhaal meegenomen hebben. Ik heb nl. niet echt iets met Suriname, maar ik ben reeds halfweg en ben blij dat ik het meegepikt heb.

Dus daar ben ik nu! Helemaal ondergedompeld in de wereld van deze personen, in hun verhaal, ik kijk binnen in hun leven…..

… smaakt nog steeds naar meer…..

groet

Vanessa

Geef een reactie

